Futamértékelő - Mid-Ohio Chicane

 

 

Meglepetésember a pole-ban

 

Száraz és napos időjárás fogadta a mezőnyt az időmérőn. Sokaknak meggyűlt a baja a játék ideiglenes szaggatásával, melyet valószínűleg a pálya utolsó harmadában található tömérdeknyi textúra okozott.

 

BBence nyitott a legjobb idővel, 1:28:389-es idejével alaposan feladta a leckét a többieknek. Krisztián - aki a prekvalifikáció során végig a nyolcadik-tizedik hely körül állt - azonban a semmiből futott egy 1:28:214-es időt, átvéve a vezetést a már-már megnyugodó BBencétől - meglepetés a láthatáron?

 

De a címvédő röviddel a kvalifikáció féltvája után rákontrázott az AK Racing versenyzőjének idejére, már 1:28:096-nál járt. De az nevet, aki utoljára nevet, és most Krisztiánnak adott meg mindez, aki 1:28:025-tel elhódította az első rajtkockát. Aa végén BBence apait-anyait beleadott, és párszor leggyorsabb egyéni szektoridőket is sikerült produkálnia, de Monza után ismét lemaradt a pole-ról. Bár Töki az utolsó utáni pillanatban még ráijesztett Krisztiánra, 1:28:107-es ideje végül "csak" a harmadik helyre volt jó. Negyedikként Söri zárt, mégpedig csak pár századdal Töki mögött (1:28:103).

 

Szoros volt a verseny az utolsó "bónuszpontért" is, amit Deznek egy, a hajrában remekül összerakott körrel sikerült elérnie. Mögötte egy századdal Attis végzett, megelőzve Bandybaa-t. A BMW-s különítmény - Joe, Martin és Seiber Jani sorrendben - a középmezőnyből, mégpedig a nyolcadik-kilencedik-tizedik helyről rajtolhatott csak.

 

 

Nem a leggyorsabb nyert

 

A remeklő Krisztián várhatta tehát pole pozícióból a startot, mögötte BBence, Töki, Söri, Dez, Attis, Bandybaa és Joe várhatta a piros lámpák kialvását. A felvezető körön Bandybaa kipöccintette Attist, de a chevroletes szerencsére vissza tudta venni pozícióját.

 

A rajtot jól kapta el Krisztián, aki megtartotta vezető helyét, BBence maradt a második, Töki pedig a harmadik. A második kanyarban Dez lecsúszott a pályáról, majd az irányíthatatlan autója Bandybaa Hondájába csapódott - szerencsére mindketten folytatni tudták a versenyt. Egészen a következő kanyarig úszták meg újabb baleset nélkül, ekkor Bandybaa próbált meg rövidebbet fékezni Deznél, de ismét ütközés lett a vége, mely Dez számára a futam végét jelentette. Bandybaa egészen a tizenkettedik helyig csúszott vissza az incidens következményeként. Az első körös kavarodásból összességében Gyarmati Jani került ki legjobban, aki hat helyet javítva a rajtpozícióján feljött a nyolcadik helyre.

 

BBence és Töki eközben nyomás alatt tartották Krisztiánt, akit a második kör közepén kezdett el intenzíven támadni a tavalyi év bajnoka. Az utolsó kanyarban BBence át is vette a vezetést, Krisztián viszont lesodródott a pályáról, csak csapattársa, Attis mögött folytathatta a versenyt, mégpedig a hetedik helyen. Alig egy perccel később Krisztián még tovább csúszott vissza a mezőnybe, miután kétszer is leszaladt az aszfaltcsíkról, egészen a tizedik helyig csúszott hátra. Nagy kár ezért, hiszen az AK Racingnél a monzai dobogó és a mid-ohioi edzéselsőség után titkon egy újabb pódiumban reménykedtek. Rövidesen viszont két helyet is javított, köszönhetően egy remekbe szabott manővernek KommyKT ellen és az ezidáig remeklő Gyarmati Jani hibájának.

 

BBence haladt ekkor az élen, nyomában Tökivel és a megfontoltan hajtó Sörivel, de Joe, Martin és Attis is lőtávolban volt még ekkor. Egészen a féltávig változatlan maradt az állás az élmenők között, senki sem akart felesleges kockázatot vállalni. A nyolcadik kör első kanyarjában azonban Töki túl agresszíven akarta igénybe venni a kerékvetőket, ami megdobta az autóját, és csak a lélekjelenlétének volt köszönhető, hogy "csak" két helyet vesztett. Mögötte Attis és Martin vívott parázs csatát, oda-vissza előzgetve egymást. Kissé hátrébb Bandybaa és KommyKT kergette egymást a nyolcadik-kilencedik pozícióban. Párharc kezdett kibontakozni Gyarmati Jani és csendes versenyt futó Safranek között is.

 

 

 

Szoros utolsó kör Mid-Ohioban: BBencét bár sikerült megszorongatni, megverni nem, míg Joe Monza után ismét dobogón zárt

 

Elöl eközben az okosan versenyző Söri elkezdte ledolgozni a hátrányát, körről körre zárkózott fel a szenvedő BBencére. Mögöttük Joe és Töki haladt szorosan egymás mögött, immár körök óta. Az izgalmakról gondoskodott azonban a Rising Sun Motors két versenyzője, Bandybaa és Nebom is, hiszen előbbi Krisztiánt, míg utóbbi KommyKT-t kezdte támadni.

 

A futam vége előtt három körrel már nyilvánvaló volt, hogy Söri fel fog zárkózni az elkopott gumikkal küzdő BBencére, és hogy Tökinek közel sem lesz sétagalopp Joe megelőzése.

 

A leintésig azonban már nem történt változás, és BBencének bár volt miért izgulnia az utolsó körökben, végül feltartóztatta Sörit, aki a futam végén kétségtelenül gyorsabb volt nála. Az utolsó körben még a két BMW, Joe és Töki is felzárkózott rájuk, de támadási pozícióba nem kerültek. Martin és Attis remekül szórakoztatta a közönséget, párviadalukból végül Martin jött ki győztesen, így övé lett az ötödik hely. Bandybaa a hetedik helyen zárt, megelőzve a jobb futamra számító Krisztiánt és a kiegyensúlyozottan versenyző Nebomot. KommyKT lett a tizedik, mögötte Seiber Jani futott be, akinek rendkívül változatosan alakult a versenye. Az utolsó pontszerző helyet Safranek kaparintotta meg.

 

Grafikon Bence, Söri és Joe köridejeiről. Látható, hogy az utolsó négy körben a légüres térben autózó Joe átlagban hét tizedet hozott a szenvedő Bencén, akinél Söri is gyorsabb volt.

 

 

Unalomba fullasztott második futam

 

A második versenyre - akárcsak az elsőre - Krisztián szerezte meg az első rajthelyről való indulás jogát, Bandybaa és Attis előtt. Természetesen a "BMW-úthenger" szinte mindenkit átgázolt a rajtnál, Töki az ötödik helyről startolva másodikként fordulhatott az első hajlatban, míg Joe a hatodik rajtpozícióból zárkózott fel harmadiknak. Attisnak - aki a harmadik helyről rajtolt - már a második kanyarban véget ért a verseny, miután Seiber Jani és BBence összezártak előtte, és ő húzta a rövidebbet. Utóbbi az ötödik helyig lopakodott előre az első kör végére, Martin ekkor a hatodik, Söri a hetedik, Gyarmati Jani pedig a nyolcadik volt.

 

Nem ért véget az első futammal Krisztián pechszériája. Miután az első versenyen esett-kelt, és a pole pozícióból rajtolva csak a nyolcadik lett, most a szerelőinek a bokszutca lezárásáig nem sikerült megtankolniuk az autóját, így egy forduló megtétele után a pitbe kényszerült. Mivel azonban a csapata nem számított az érkezésére, nem készítették el az üzemanyagtöltőt, Krisztián így kiállni kényszerült a versenyből. Nagy kár érte, hiszen minden pontra szüksége lett volna az AK Racingnek a csapatok bajnokságában.

 

Krisztián kiesése után Töki vette át a vezetést, akit - mint később kiderült - senki sem tudott megszorongatni a továbbiakban. Mögötte Bandybaa-nak sikerült bebújnia Joe mellé, átvéve a második helyet. Közben felért rájuk BBence, és picit megpöckölte Joe-t. Párharcukból a hondás jött ki jobban, és eredhetett Bandybaa után.

 

Helyzetét könnyítette az is, hogy az ötödik helyen csapattársa, Martin haladt, így "hátvédként" akár segíthette volna is őt: ugyanis az a Söri volt mögötte, aki az első futamon jóval erősebb versenytempót produkált mindenkinél. Csapattársa, Dez is zárkózni próbált az élmezőnyre, de Gyarmati Jani veszélyes visszaérkezése a pályára kizökkentette a ritmusból.

 

A harmadik kör végén BBence előzésre szánta el magát, az utolsó kanyarban belül ment el a hősiesen védekező Bandybaa ellen, aki viszont még mindig dobogós helyen haladt, hisz harmadikként folytathatta a küzdelmet.

 

 

Krisztián ekkor még vezette a mezőnyt, hátul BBence Martinnal kakaskodott. Joe és Bandybaa ekkor talán nem gondolták, hogy a futam végén is összecsapnak majd...

 

Ezután pár percig lenyugodtak a kedélyek, csak hátrébb fordult párszor izgalmasabbra egy-egy csata, például amikor Seiber Jani és Safranek akadt össze a negyedik körben, majd megérkezett mögéjük KommyKT. Egy körrel később Safi megcsípte a bal hátsó kerékkel a füvet, kiforgott, de nevető harmadikként Seiber Jani profitált legtöbbet az esetből.

 

A hatodik körben jártunk, amikor egy Joe, Martin és Söri által alkotott hármas kezdett formálódni. Hiába került mind Martin, mind Söri párszor közel az előzéshez, nem sikerült pozíciót szerezniük. Ellenben Nebommal, aki hibára kényszerítette Gyarmati Janit, és megkaparintotta a nyolcadik helyet.

 

A verseny további részét vonatozás jellemezte, nagyon szétszakadt a mezőny, az első futamhoz hasonló izgalmakban nem volt részük a nézőknek. Az utolsó nyolc körből csak nehezen lehetne felidézni említésre méltó eseményt. Kisebb riadalmat az okozott a Lendület Team csapattagjai és a gárda sajtósa számára, amikor Söri és Dez egymásra talált a pályán előbbi kisebb hibája után, majd a három körrel a vége előtt kétszer is érintőre vették a figurát az utolsó kanyarban.

 

Ahogy arra számítani lehetett, a verseny utolsó néhány köre a BMW-k sziporkázását hozta, ennek köszönhetően Martin és Joe könnyedén fel tudott zárkózni az elkopott gumikkal küzdő Bandybaa-ra. Az utolsó körben Joe előzésre szánta el magát, de a féktávon már nem tudott megállni, aminek Bandybaa látta a kárát, két pozíciót is vesztve. Martin nevetett azonban utoljára, és kihasználva Joe megcsúszását, átvette a dobogót jelentő harmadik helyet.

 

A futamot végül a hibátlanul vezető Töki nyerte meg BBence és Martin előtt. Joe lett a negyedik, Bandybaa-nak pedig az ötödik helyért is meg kellett küzdenie, de végül maga mögött sikerült tartania Sörit. Ő lett a hatodik, megelőzve csapattársát, Dezt, valamint a pontokat szorgosan gyűjtögető Nebomot. A pontszerzők további sorrendje KommyKT, Safranek, Seiber Jani és Kitfi volt.

 

Vasárnap Marrakechben gördülnek újra pályára a versenyzők. Ne hagyjátok ki!

 

by BBence