Ki lesz Marrakech királya? - marrakechi futamelőzetes
Ma este Marrakechben gurulnak pályára a klubtagok, a Realistic Championship idei második futamán.
A pályáról
A pálya tizenöt kanyarból tevődik össze, melyből 9 balos és 6 jobbos. Az első szektorban egy balos és egy jobbos, valamint két hosszú egyenes található, melyek végén van lehetőség az előzésére. A második szektorban főleg lassítók találhatók, beleértve a négyes-ötös kanyarkombinációt, majd egy balos hajlatot egy újabb gyors szekció előtt. A nyolcas-kilences-tizes-tizenegyes kanyart - amelyben lényegében gyors bal-jobb törések váltják egymást - egy újabb egyenes követi, majd a padlógázas tizenkettes-tizenhármas-tizennégyes kanyar következik. A pálya utolsó kanyarja egy visszafordító bal kanyar.
Sokak megszenvedtek a helyes beállítás megtalálásával. A pályáról általánosságban elmondható, hogy a gyors egyenesek dominálnak, valamint sok a jó fékegyensúlyt követelő féktáv. A pálya nem igényel magas leszorítóerőt, de kulcsfontosságú a helyes ki- és berugózás eltalálása a magas rázókövek miatt. Tényező lehet a pályán található temérdeknyi por, amely könnyen megcsúszásokra késztetheti a versenyzőket.
A gumikopás valószínűleg elhanyagolható lesz mindkét futamon, mivel nincsenek elnyújtott kanyarok a pályán, valamint a gumiknak a hosszú egyenesekben van idejük visszahűlniük.
Mire számíthatunk?
A prekvalifikáció után elmondható, hogy szétszakadt a mezőny. Töki és BBence magasan a többiek előtt tanyáznak a ranglistán, megelőzve Joe-t és Martint, aki Mid-Ohio után ismét egymásra találhatnak a pályán. Kisebb lemaradással követi őket Söri, aki ha konstans versenytempót lesz képes produkálni, akár még a dobogóért folyó harcba is beleszólhat.
Szorosabb versenyre van kilátás a középmezőnyben, hiszen Seiber Jani, SanquaL, Attis, KommyKT és Dez nagyjából azonos köridőkre képesek. Kérdéses, lesz-e köztük olyan, aki mindent egy lapra feltéve fog hajtani a kvalifikáción és a futamon, megkockáztatva egy korai kiesést is.
Hátrébb Bandybaa, Krisz, Solberg, Kitfi, Nebom, Christopulos és Gyarmati Jani szórakoztathatja majd a nagyérdeműt, és a mezőny ezen részében bármi megtörténhet. Két órával a verseny előtt a 107%-os limitidő teljesítéséért küzd Sanyi, Imi és Kristóf is.
Túlélőversenyre van kilátás, minden bizonnyal az idegek harca lesz a ma este hétkor kezdődő Marokkói Nagydíj. Minden bizonnyal a nyolcas-kilences és a tizenkettes-tizenhármas kanyar fogja a legtöbb áldozatot szedni, igazi kihívás lesz talpon maradni a marokkói korlátok között. Mindenkinek jó versenyzést kívánunk!
by BBence