DTM

VERSENYKIÍRÁS, SZABÁLYZAT
 
 

 

                                                  Kép





Minden bajnokságainkat megpróbáljuk minél realisztikusabban lebonyolítani, így nincs ez másként az RC-HU DTM bajnokságunkkal sem, amely első alkalommal indul útjára! 

 

Induláshoz szükséges feltételek:


RACE07 alapjáték és a DTM mod és pályapakk megléte.

Mod és pályapakk letöltés



Szintén megtalálható ott az olvassel fájl ami legyetek szívesek el is olvasni, mielőtt bármit letöltetek!

- Regisztráció a fórumon, Játékos név beállítása, mely a valós név megfordítva /nemzetközi formában/ ékezetek nélkül. /pl. Gabor Soros /, majd a játékban is ezt a nevet kell beállítani ,mert a prekvalifikációs rendszer csak így fog felismerni. A szerverekre is csak ezzel a névvel lehet fellépni!
- Regisztráció az SLS-ben (itt tényleg a valós neveteket adjátok meg ahol ezt kéri a rendszer), aki ide nem regisztrál be azt nem tudjuk értékelni
- A Prekvalifikáción a szabályos nevezés leadása.
-Stabil internet kapcsolat: 150 ms alatti ping
-Kormány megléte: A bajnokságban csak kormánnyal lehet részt venni!
-Sportszerű, FAIR PLAY magatartás.



Nevezés:

A nevezés előfeltétele a szervertagság megfizetése.

Egyéni: Amennyiben valaki nem nevez csapatban, akkor is le kell adni a nevezést a csapatnevezések részhez, csak privát megjelöléssel. név/nick név #rajtszám és autó típus megadásával / privát.

Egyéni és Csapatnevezés leadása itt történik: DTM 
Amikortól a nevezés leadásra került onnantól számítanak bele a pontok a csapatértékelésbe.

Csapatok: Maximum 2 fősek előre kiválasztva, magad keresve és a későbbiekben fixek. A csapattagoknak nem kötelező egyforma márkájú autóval menniük de javasolt hasonló skint használniuk. Ha az egyik csapattag bármilyen okból nem vesz részt a versenyen, attól még a másik tag eredménye beleszámít a csapat értékelésbe.(A két jobb helyezést elérő csapattag pontjai számítanak bele az értékelésbe.)

Rajtszámok: egyediek és a nevezés beérkezésének sorrendjében kerülnek lefoglalásra. A tavalyi rajtszámokat akik használták természetesen előjogot kapnak annak használatára.

Használható autók:
A bajnokság elején kell a használatos autót kiválasztani és azzal kell a futamokat teljesíteni. Szezon közben autót váltani csak a bajnoki- és csapat pontok törlése mellett lehet.


Skinek leadásának utolsó határideje: Öt nappal a Bajnokság első versenyének megkezdése előtt , majd a második határidő ehhez az időponthoz számítva két hét múlva.
E határidő után az összegyűjtött skinpakk kikerül letöltésre és nincs módunkban további szkineket fogadni. / kivétel, ha több igény egyszerre összegyűlik /

Skin: A skinekhez az ablakokat a szervezők készítik, mindenkinek egyforma. Az ablakok tartalmazzák a rajtszámokat és a támogatók jelzéseit. Ezeket a karosszérián nem kell feltüntetni. Lehet gyári festést is választani vagy saját festést készíteni.
A festéseken tilos bármilyen megkülönböztetést vagy +18-as tartalmat felhasználni.

Skin beküldés: Név /nicknév/Csapatnév megnevezésével tárgy rovatba SKINRC3 vagy SKINCOC2 vagy SKINWTCC(ha egyforma a két bajnokságban) címszóval erre az e-mail címre: racingclubhungary@gmail.com

Névhasználat: A bajnokságban valós névvel kell indulni, méghozzá ékezet nélkül, fordított, nemzetközi formában. Pl.: Akos Kovacs



Szabályzat:

- A privát szerveren a versenyt megelőző /minimum/ egy hétig elérhető az adott pálya.
- A non-stop szerverre jelszóval lehet fellépni, melyet minden szervertag megkap, azt továbbadni tilos!
- A lebonyolításhoz az előre elkészített versenynaptár szolgál alapul, mely megtalálható az SLS rendszerben.
- A versenyek változó időjárás mellett pro módban zajlanak, normál gumikopás, üzemanyag fogyasztás és sérülés / 100% /mellett.
- Segítségként az automata kuplungot és váltót lehet használni.
- Nézetként bármelyik nézet használható.
- A versenyeken kizárólag kormánnyal lehet részt venni!


A szerverek Non-Stop elérhetőek és bármikor lehet rajtuk gyakorolni.

Chat Stop:

Időmérőn és versenyen tilos használni a chat-et, mert az épp gyors körön, vagy versenyben lévő pilótákat megzavarhatja!

A pálya:

A pályát mindkét oldalon folyamatos fehér vonal határolja. A vonal a pálya része, a rázókő már nem. Az autó pálya felőli két kerekének folyamatosan érintenie kell a pályát.
Ez természetesen igaz a bejáratra, kijáratra, apexre egyformán, tehát szélesíteni sem szabad.
Esetenként a pálya különleges adottságaihoz alkalmazkodva a szervezők kijelölhetnek különleges pontokat, ahol speciális szabályok érvényesek.
Időmérő edzés leggyorsabb körének vágásért automatikusan jár a figyelmeztetés. Versenyen sorozatos pályavágás esetén szintén, szélsőséges esetben futam eltiltás is lehetséges.


                                                                                                              Szabályos:
                                                    Kép
                                                                                                           Szabálytalan:
                                                    Kép




Visszatérés a pályára:

Kicsúszások után a pályára soha ne a verseny vonalra merőlegesen térj vissza! Használd a térképet és a tükröt! Állj irányba, és fokozatosan, a vonalvezetéssel párhuzamosan haladj és gyorsulj! Aki elhagyta a pályát, semmilyen módon nem akadályozhatja a pályán érkezőket, és a következő kanyarig nem kezdhet újabb akcióba. A VB ezt különösen szigorúan fogja vizsgálni és büntetni, ez ugyanis semmilyen egyéb körülménytől nem függ, kizárólag a versenyző hozzáállásától.

Időmérő edzés:

Gyors körön haladó versenyzőknek - de csak nekik! - kötelező a fényszóró használat! Így az előtte-mögötte haladók láthatják, hogy épp a gyors körét teljesíti, ezzel elkerülhető a feltartás, blokkolás, egyéb félreértés! Az időmérő edzésekre mindenki köteles felkészülten érkezni! Pálya begyakorlás ne itt történjen, arra ott van a szabad edzés! Amennyiben mindkét versenyző gyors körön van, úgy nem kell elengedni –de lehet-, és a hátulról jövő nem zavarhatja a másikat.
Aki feleslegesen feltart vagy szükségtelenül előzni próbál büntetést kaphat!

Pit használat:

A box utcában a sebesség korlátozás és a lámpák jelzésének betartása kötelező!
A boxutca kijáratánál a pályára festett vonalat – amelynek a célja az, hogy elválassza a boxutcát elhagyó autókat a pályán lévőktől- a boxutcából kihajtó autó egyetlen része sem érintheti.
Ezek megszegése automatikus büntetést von maga után.
A boxutcába bevezető és kivezető utakat ugyan úgy kell tekinteni, mint bármely más pályarészt, azaz két kerék érintse a pályát.


Előzések:

Előzési pozíció: ha a hátulról érkező első tengelye eléri az elől lévő hátsó tengely vonalát. Az előzési pozíció meglétét az ütközés pillanatában kell nézni, ugyanis nehezen dönthető el hol is kezdődik egy kanyar. Az elől haladó választhat ívet, azonban legalább egy autó szélességű helyet kell hagyni, ha a másik pozícióba került. Javasolt akkor is, ha várhatóan oda fog érni, ugyanis akkor már késő, és ez esetben természetesen a védekező lesz a hibás.
Védekezés közben egy irány váltás engedélyezett, illetve utána vissza lehet térni az ideális ívre, azonban ekkor már egy autónyi helyet kell hagyni a pálya széléig. Féktávon irányt váltani, keresztben haladni, vagy veszélyes mozdulatot tenni tilos.
A terelés megengedett, ennek feltételi:
1.- nincs előzési pozícióban a hátul érkező, és 2.- a hátul jövőnek legyen helye és ideje lekövetni a mozdulatot.
Egy előzés akkor tekinthető befejezettnek, ha az átfedés már megszűnt.

Ez ugyan DTM kategória, tehát “kontaktsport”, mégis lehetőleg kerüljétek az ütközéseket. Ezt az autók sérülékenysége mellett a sportszerűség is indokolja. Sokkal nagyobb élvezet és dicsőség szabályosan megelőzni a másikat vagy kivédekezni egy támadást!




Versenyek menete:

A versenyek 2 sprint futamból állnak és futamonként ~60 km hosszúak. A 2. futamon fordított rajtrács van érvényben. Ez azt jelenti, hogy az 1. futamon beért első 8 helyezett megfordításra kerül és a 2. futamnak ez lesz az első 8 helyezettje.
A bajnokság értékelésébe a legrosszabb eredmény nem számít bele, tehát egy versenyt (2 futam) mindenképpen mínuszolni kell.
Ha bármilyen okból meghiúsul a verseny befejezése: 70% -os versenytáv teljesítésnél teljes mértékű pontozásra kerül sor, ezalatt a verseny egy másik időpontban kerül megrendezésre.
Azon versenyzők akik a versenytáv 80% -át teljesítik pontozásban részesülnek a pontozási helyekig amennyiben ennél kevesebb versenyző ér célba.

Prekvalifikáció:

A bajnokságban a futamokra az indulási jog megszerzése, illetve a nevezés a Prekvalifikáción keresztül történik, minden egyes futamra, külön-külön, azaz csak azok a pilóták vehetnek részt a futamon, akik érvényes nevezést adnak le a meghatározott időpontig. Ezt legkésőbb az időmérő megkezdése előtt kettő órával meg kell tenni. A prekvalifikáció zárása a verseny előtti nap éjfél!

Amennyiben a futamra 25-30 -nál több versenyző nevez, akkor a bajnoki futam két szerveren (A-futam és B-futam illetve szükség esetén C-futam) kerül lebonyolításra.
A versenyzők PREKVALIFIKÁCIÓS rendszerben elért időeredményük alapján kerülnek az A, B és C szerverekre besorolásra.
Az A szerveren az indulás joga 107%-hoz van kötve, azok a pilóták akik a prekvalifikációs 1. időhöz képest 107%-on kívül vannak, csak a B szerveren indulhatnak! / Átlagos 4-5 km hosszúságú pályán ez 8-10 mp különbség / Ezt a Versenyigazgatóság saját hatáskörében felülbírálhatja.

A 107%-on felül ajánlott futni az adott versenytávval megegyező mért kört a prekvalifikáción. Amennyiben ez nem valósul meg a versenyző elindulhat a futamon, de bármilyen vele kapcsolatos VB által bírált esetnél súlyosabb elbírálásban részesül. Ennek elősegítésére egyszerre fognak menni az 1-es és 2-es szerveren mindkettő bajnokság következő bajnoki futam pályái. /Így ,ha valaki ismeri az egyik pályát mehet nyugodtan a másikon ill., ha van ideje mindkettőn egyik este pl. megfutni az elvárt köröket így megteheti./

Azon pilóták, akik neveztek, de nem indulnak a futamon, büntetésben részesülnek! /Amennyiben nem jelezték időben, hogy nem tudnak részt venni a versenyen./
Azon pilóták, akik nem adtak le érvényes nevezést az adott versenyre, de a 107 % -ot teljesítették utolsó rajthelyről indulhatnak csak ill. több szerver esetén a másik szerveren. Aki másik autóval indul, mint amivel nevezett, az utolsó rajthelyről startolhat.

Időmérő:

Az időmérő két részből áll. Első és második időmérőből.

Első időmérő: Ez a szabadedzés 2 / practice 2 /-n zajlik. Időtartama 20 perc. Korlátlan mennyiségű kört lehet futni az összes versenyző részvételével.

Második időmérő: Ez a Q1 -en /qualification 1/ zajlik. Ide az első időmérő első 8 helyezettje jut. Ők futnak 10 percig még köröket a többi versenyzőnek TILOS kijönni a pályára, mert különben a rajtsorrend felborul! Itt értelemszerűen az első nyolc a legjobb idők alapján besorolásra kerül, majd őket követi az első időmérőn elért helyezéseikkel a többi versenyző.

Az időmérő gyors köreiben a fényszóró használata kötelező, viszont a versenyeken TILOS!

Tiltott az ESC használata után az időmérőn visszajönni a pályára!
Amennyiben valaki bármely okból az ESC használatára kényszerül vagy nem saját erőből tér vissza az autója a boxba számára ott véget ér az időmérő és az addig futott legjobb köre számít!

A box utcában a sebességhatár és a lámpák jelzésének betartása kötelező! Ennek be nem tartása büntetést von maga után.


Verseny:

Mindkettő futam állórajttal indul.


Díjazás:

Az egyéni első három és csapatbajnokság első helyezettje kerül díjazásra.



Pontrendszer:


Futamonkénti pontozás:

1. hely:170 pont
2. hely:150 pont
3. hely:135 pont
4. hely:122 pont
5. hely:110 pont
6. hely:100 pont
7. hely: 92 pont
8. hely: 85 pont
9. hely: 79 pont
10. hely: 73 pont
11. hely: 68 pont
12. hely: 63 pont
13. hely: 58 pont
14. hely: 54 pont
15. hely: 50 pont
16. hely: 46 pont
17. hely: 42 pont
18. hely: 39 pont
19. hely: 36 pont
20. hely: 33 pont
21. hely: 30 pont
22. hely: 27 pont
23. hely: 24 pont
24. hely: 22 pont
25. hely: 20 pont
26. hely: 18 pont
27. hely: 16 pont
28. hely: 14 pont
29. hely: 12 pont
30. hely: 11 pont
31. hely: 10 pont
32. hely: 9 pont
33. hely: 8 pont
34. hely: 7 pont
35. hely: 6 pont
36. hely: 5 pont
37. hely: 4 pont
38. hely: 3 pont
39. hely: 2 pont
40. hely: 1 pont



Óvások:

Óvást természetesen lehet benyújtani, bárki bármit óvhat, az arra kijelölt topicban. Ezt a versenyt követően 48 óráig lehet benyújtani.
A versenybíróság csak a benyújtott óvásokat vizsgálja. Ezen kívül az óvott esetek vizsgálata alatt észrevett szabálytalanságok is kivizsgálásra kerülnek.
Óvni csak szerver replay alapján lehet az arra kijelölt topicban, a megadott formában. A helytelen óvásokat a VB nem bírálja el. A VB -nek a következő versenyt megelőzően legkésőbb 4 nappal ki kell hirdetnie a döntéseket.
A Büntetések kiszabása óvások esetén mindig a Verseny Bíróság (VB) döntése alapján történik. Fellebbezés csak tárgyi tévedés, vagy addig ismeretlen információ alapján lehetséges! Ez esetben az érintettek és több más versenyző bevonásával a VB újratárgyalja az esetet.



Versenybíróság által használt büntetések:


1. Büntetőpont rendszer:

A büntetőpontok (figyelmeztetések) formái:


Szóbeli figyelmeztetés

A szóbeli figyelmeztetéseből bármennyi kiszabható anélkül, hogy büntető pontnak számítódnának.

A büntető pontok számítása:
3 büntető pont = 30 kg, vagy
6 büntető pont = 60 kg

A büntető pontok nem halmozódnak.
Ezeket a súlyokat a következő verseny hétvégén kell viselnie a versenyzőnek.
Ha valaki kilenc vagy annál több több büntető pontot szerez egy hétvégén, utólagosan kizárásra kerül arról a versenyhétvégéről. Ez esetben a következő versenyén 50 kg súly büntetést hordoz.

Amennyiben valaki a kvalifikáción a leggyorsabb körét szabálytalanul teljesíti /vág/ , büntető ponttal büntetendő 1-2 vágás = 1 büntető pont, 3-4 vágás = 2 büntetőpont stb...

2. Hátrasorolásos rendszer

Egy baleset okozója annyi pozícióval kerül hátrasorolásra, ami a szenvedő fél veszteségével megegyező számú pozícióval egyenértékű. A visszaesés mértéke arra a pozícióra tehető, ahova a sértett versenyző a pályára visszatér és a versenytempót felveszi. Tehát ha "A" versenyző kilöki "B"-t, aki a negyedikről a kilencedik helyre esik vissza - tehát öt pozíciót veszít -, "A" versenyző a futamban elért helyezéséhez képest öt helyes hátrasorolásban részesül.

Ha a kárt szenvedett pilóta önhibájából (pl. a pályára való visszaérkezés közben megpördül) később tud visszaérkezni a pályára, mint az indokolt lenne, a versenybíróság a hátrasorolás mértékénél ezt figyelembe veszi és mérlegeli azt is, hogy a szenvedő fél autója milyen sérülést szenvedett.

Ha egy pilóta a másik fél hibájából történt ütközés után autója meghibásodása miatt nem tud visszatérni a pályára, megszámoljuk, mennyi pozíciót veszített a kieső - honnan esett vissza az utolsó helyre -, és ennyi hellyel soroljuk hátra a balesetet okozót.

Ha valaki egy ütközés okozása után nem ér célba vagy nem hátrasorolható, a versenybíróság mérlegeli az elkövetett cselekmény súlyát, és a következő futamra súlybüntetést szab ki rá.

Ha valaki egyazon futamon két (vagy több) balesetnek is okozója, annyi pozícióval lesz hátrasorolva, amennyit a két ütközés során az áldozatoknak okozott összesen (tehát ha az x versenyző az ötödikről a nyolcadik helyre esik vissza, y pedig a negyedikről a hatodikra, a - tegyük fel - második helyen végző, mindkét balesetet okozó z versenyző a hetedik helyen lesz értékelve).

Ha valaki balesetet okoz, a hátrasorolás mellett egy büntetőpontot is kap. Ha egy személy egy második ütközésnek is az okozója, azért már két büntetőpontot kap a hátrasorolás mellé és így tovább.

Akkor, és csakis akkor, amikor egy baleset okozóját nem lehet büntetni hátrasorolással (nem ér célba, utolsó helyen végez stb.), a büntetőpontoktól elkülönülő súlybüntetéssel lehet sújtani . Ezek a súlybüntetések is egy egész versenyhétvégére szólnak, de nincs szerepük a jövőre nézve, nem fokozódnak. (lásd továbbá pár bekezdéssel lejjebb)

ESC használata: Amennyiben valaki a kvalifikáción ESC-el vagy bármilyen más okból visszakerül a boxba, úgy, hogy az autója nem önerőből jutott oda és ezek után újból kijön a boxból büntetésben részesül. Emellett, a VB megvizsgálja, hogy az addigi legjobb köre a kvalifikáció befejeztével melyik rajtpozícióhoz lett volna elegendő és a visszajövetel után pozíció nyerést érően javított -e azon a köridején. Ha ez az eset is fent áll, akkor a kettő közötti különbségű hátrasorolásos pozíció vesztéssel is sújtandó az első futamon megszerzett végeredményéhez képest.

Az összes versenyző kvalifikációs köre visszanézésre kerül.


3. Egyéb

A továbbiakban mindenkinek kötelező visszajátszás fájl eltárolása! A versenybíróságnak joga van elkérnie a versenyzők replay fájlját.

A VB ezeken belül saját maga ítéli meg egy-egy cselekményt milyen súlyú és azt milyen és mekkora büntetési tétellel sújtja.

Versenybírók: Petrovai András, Sörös Gábor , Nagy Sándor, Vida Zoltán

Versenyigazgatóság: Sörös Gábor , Nagy Sándor



Versenyzői magatartás a versenyeken:

Először is tartsd fejben, hogy internetes játék, tehát számolni kell váratlan esetekkel, ilyen elsősorban a lag! Gondolkodj, mielőtt cselekszel, és használd a visszapillantót! No meg a füled! A pályán ne cikázz, ne veszélyeztess másokat! Ne tégy kiszámíthatatlan mozdulatokat, manővereket! Segíts a saját és mások szórakozását nyugodttá és tartalmassá tenni.

Türelem! Ez legyen mindig a szemed előtt! A verseny nem 1 kanyarból áll! Ha féktávon akarsz előzni, akkor azt más nyomvonalon (íven) tedd, mint az előtted haladó versenyző! Lehetőleg tedd magad láthatóvá, ne holttérben légy, még a féktáv kezdete előtt lépj ki mögüle, válts ívet! Ha féktávon okozol balesetet, biztos, hogy büntetést von maga után!
A FELELŐSSÉG ÁLTALÁBAN A HÁTULRÓL ÉRKEZŐ VERSENYZŐÉ!
Légy tekintettel arra, hogy az interneten vagy és bizonyos szituációkat az ellenfeleid másképp látnak mint te.
Használd az agyadat a füledet és a tükreidet.
A lagg része az internetes versenyeknek, számolj vele.

Előzések: Ne légy türelmetlen! Ha a saját autód épségét veszélyezteted az a te bajod. Amennyiben másokat is veszélyeztetsz akkor már büntetésre is számíthatsz.
Ha úgy érzed vagy olyan gyors mint a mögötted lévő, nyugodtan küzdj meg vele, természetesen szabályosan. Amit szigorúan tilos: idióta vonalvezetést használni, cikázni a másik előtt, blokkolni, "bezárni az ajtót". A kanyar előtt el kell döntened melyik ívet, választod, a belsőt vagy a külsőt és utána ott is kell, hogy maradj. Ha a másik ügyesebb és később fékez, sőt mi több hamarabb éri el a kanyar bejáratát akkor fogadd el hogy vesztettél. A következő kanyarban neked lesz lehetőséged előzésre. A versenyek kb 10-15 körösek, tehát a türelem biztos, hogy meghozza majd a sikert.

Lekörözések: a lekörözendő versenyző igyekezzen minél hamarabb lenyelni a békát, azaz elengedni a mögötte jövőt,hiszen ha egy kör hátrányban van már nincs értelme versenyezni az őt lekörözővel, sőt ez büntetést von maga után! A kék zászló lengetésekor a lekörözött igyekezzen ésszerűen csökkenteni verseny tempóját (lehetőleg fékezés nélkül), megtartva kanyarodási / haladási vonalait, így a hátulról érkező gyorsan eldöntheti, hogy honnan és mikor akarja/tudja megelőzni. A legtöbb probléma ilyen esetben az elöl haladó váratlan reakcióiból származik. Ha a lekörözendő pilóta lemegy az ideális ívről, és úgy engedi el az érkező leköröző pilóta társat, ezt hirtelen manőver és fékezés nélkül a lehető legbiztonságosabban kell megtennie!

Ha valakinek megsérül az autója, olyan módon hogy így az autó már nem uralható:..akkor köteles rögtön elhagyni a pályát és kiállni a boxba, ha az autó nem javítható és nem tudja folytatni a versenyt, be kell fejeznie a futamot! Ha valaki sérült autóval még megpróbál eljutni a box-ig vagy észleli, hogy esetleg nem lesz elég a benzin, és lassabb tempóban tud csak eljutni a box-ig vagy befejezni a versenyt, az rendkívül körültekintően autózzon. Ha kifejezetten lassan megy valaki, akkor a verseny vonaltól a lehető legtávolabb haladva, folyamatosan a hátulról jövő forgalmat figyelve vezessen, mert ha nagy a sebesség különbség, szinte biztos, hogy balesettel végződik egy rossz manőver. Ilyen esetben mindig a sérült/lassabb autóval "vánszorgót" terheli a felelősség!

Rossz connection, lag: Amennyiben valaki laggol, vagyis nem stabil az Internet kapcsolata és így autója ugrál, és ezáltal igen komoly baleset veszélyt jelent pilóta társai számára, a szervert el kell hagynia! Ilyen esetben a Verseny bíróság utasítja a laggoló pilótát a szerver elhagyására. Ebben az esetben az időmérő kezdete után a laggoló pilóta adott futamra már nem térhet vissza! A laggoló pilóta köteles a következő futamán, ahol részt vesz az időmérő kezdete előtt 30 perccel a szabad edzésen megjelenni, hogy a fórumon történt egyeztetés után verseny bíróság valamely tagja a helyszínen ellenőrizhesse kapcsolatát. Ennek hiányában az időmérőn nem vehet részt.

Chat Stop: az időmérő edzésen és verseny közben a chat nem engedélyezett, beszélgetni szigorúan tilos! Szabad edzéseken és a warmup alatt minimális beszéd engedélyezett. Szükség esetén chat-elni csak a verseny igazgatóság, illetve a verseny bíróság tagjainak van joga. A chat-stop áthágása büntetést von maga után. Esetleges vitás helyzetek megbeszélését és elnézéskérést mindenki lebonyolíthatja a futam után a chatben, vagy más módon. Az egyetlen eset, amikor a chat stopot meg lehet szegni, ha valaki lagoló pilótát lát a pályán. Ebben az esetben röviden csak annyit kell beírni, hogy X.Y. laggol.

Boxból történő kihajtáskor edzés felvezető- körében, kerék csere után, valamint kicsúszás utáni visszajöveteknél a pályáramindenki fokozottan használja a visszapillantó tükreit a gyors körön levő pilóták elengedése és a baleset helyzetek elkerülése érdekében. Különösen fontos a box kijárat lámpa jelzéseinek figyelembe vétele, amely villogó kék színnel jelzi, ha autó közeledik a verseny íven, piros jelzéskor pedig tilos kihajtani a box utcából!
Kicsúszás után TILOS keresztben visszajönni a pályára, mindenki először álljon be az aszfalt csíkkal párhuzamosan, majd innen a tükreit figyelve, óvatosan gyorsítva - a pálya mellett, ha szükséges - maximális biztonsággal térjen vissza!
Ezen szabályok áthágása büntetéssel jár, az eset súlyosságától függően!

Szavazások: A szerveren bármilyen típusú szavazást csak a verseny igazgatóság és a verseny bíróság jelen levő tagja kezdeményezhet, ha bármely más pilóta szavazást kezdeményez, automatikusan kizárja magát a futamból!

Időmérő edzésen ha valaki elrontja a gyors körét – akár úgy hogy picit hibázik, de már tudja, hogy addigi leggyorsabb idejét nem fogja tudni megdönteni - akkor köteles a mögötte érkező autók zökkenő mentes elhaladását biztosítani, aki ezt nem teszi meg illetve feleslegesen feltart vagy szükségtelenül előzni próbál büntetést kap! Aki még nem gyakorolta be kellőképpen az adott pályát az ezt a szabad edzésen tegye meg, az időmérő edzésre mindenki felkészülten érkezzen, hogy ne kelljen a többieknek mozgó akadályokat kerülgetni folyamatosan a pályán!

Természetesen ezek a szabályok csak általános szituációkra érvényesek, a végső döntéseket a verseny bíróság hozza az adott szituációnak megfelelően.

A fentiekben nem részletezett, de a fair play és a szabályok szellemétől eltérő versenyzői magatartás az eset súlyosságától függő büntetéssel sújtható.


A futamokra becsatlakozni az időmérő edzés végéig lehet, warmup-on már nem lehet csatlakozni a szerverre.

*****************

A szabályzatot módosítani szezon közben nem lehet.
A szűkséges bővítést vagy pontosítást jelezni kell a versenyzők felé, 14 nappal előre.
A Szervezők szívesen fogadnak javaslatokat, illetve minden felmerülő kérdésre válaszolnak.


Sok sikert és jó versenyt kívánunk! :transport1